Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ladda hem nya drivrutiner, blir galen!

Babby

Recommended Posts

Hej!

Jag letar runt efter nya drivrutiner för både moderkortet som är ett ASUS P5LD2 deluxe, Grafik kort: Ge Force 6800 GS, Soundblaster X-fi och dyligt men nu håller jag på att bli tokig! När jag klickar på drivrutinerna som jag vill ha så kommer jag till en f-bannad shoppingsida.... Jag vill ju inte köpa utan bara hitta drivrutinerna, alla tips välkomnas hjärtligt! Datorn håller på att krokna o måste göra nåt innan allt kapsejsar. Har hört att man ska ladda ner nya drivrutiner. Skulle oxå bli glad om nån kan tala om för lilla mig (som har ytterst begränsad datavana) vad klockningsfrekvenser gör och vad cache ska va bra å ha. Kan man ställa om sådan funktioner för att få datorn att gå snabbare?

Ville tacka för ditt tips! Såååå skönt när en sida är på svenska och att allt sker automatiskt! Fler sånna åt svenska folket! Jag tanka hem det som datorn ville och jag har inte märkt nån skillnad alls ;-) Men det gör man ju inte heller när man hämta uppdateringar från Windows update, man vet bara att det är bra!

Tack än en gång

Hej Datordanne!

Kollade asus hemsida...funkade väl sådärr. Blev aningen förvirrad när jag väl hittat samt fyllt i mitt moderkort och klickat på sök. Låt mig säga såhär att uppdateringarna var många och konstiga...för lilla mig iallafall ;-)

Fatta ingenting om vilka uppdateringar som jag skulle hämta eller vad de olika var bra för. Vad ska jag kolla efter? Sen var det ju zippade filer, så följdfrågan lyder var ska jag zippa upp dom nånstans så dom hamnar på rätt plats? Ska man även uppdatera BIOS?

Blev tyvärr inte mycket klokare på Nvidias hemsida. Kunde inte hitta mitt moderkort där. O när jag trodde att jag hittat rätt och markerat mitt operativsystem windows xp pro så stod det att denna uppdatering endast stödde AMD, så då våga jag inte gå vidare! Vore nice om du kan hjälpa mig vidare! Tackar ödmjukast/Babby

hej babby, på nvidia tar du download drivers/download drivers. Sedan väljer du graphics driver i första rutan. sedan geforce and tnt2 i andra. sedan windows xp/2000. och go knappen under. Då kommer du till http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html. de senaste grafik drivisarna. På asus sida finns det en hel del att hämta men fungerar datorn bra så bry dig inte om det. Annars så kan du zippa upp filerna i en tempmapp och köra exefilen. så hittar datorn rätt mapp.

MVH datordanne

Hej Datordanne!

Ibland tror man att man är dum på riktigt o inte har alla indianerna i kanoten, men låt mig förklara. Du förklarade väldigt bra om vilka fält jag skulle markera, lätt som en plätt! Jag fick ny styrka o klicka sen på ok knappen, men vad händer då?! Startar downloadsen?? Nä, inte den här gången heller...nu blev jag olycklig på riktigt! Det kom upp en ny sida och först trodde jag att den inte startat p.g.a att jag inte registrerat min produkt, men det funkade inte heller trots att jag registrerade. Vad gör jag för fel???? Jag sliter snart bort mitt hår!!!! Snyft/Babby

Hej du får inte ge upp. När du kommer till http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html trycker du på Primary Download Site . På nästa sida du kommer till tar du accept längst ner. Då skall nedladningen starta. Gör den inte det så finns den på denna sida med. http://www.9down.com/story.php?sid=7621 Ta International så fixar du det. Lycka till.

MVH datordanne

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...