Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utsatt för virus, hjälp!


haellman

Rekommendera Poster

Jag laddade hem en fil från internet, ett program. När jag körde programmet starta det som vanligt. Men mitt NOD32 Antivirus varnade för virus. Men det var för sent. Lite efter jag hade klickat på filen så försvann nästan alla mina .exe filer på datorn eller laggade sönder. detta gjorde så att bl a så fungerade inte ctrl alt delete. Mitt antivirus försvann och till slut försvann explorer.exe. När jag sedan starar om datorn så säger den att min system-fil i mappen configure är skadad så det går inte att starta windows.

 

När jag ska reparera mitt windows från windows:cdn, så säger datorn att den hittar ingen hårddisk, samma med ominstallationen på skivan. Så det är kört där med. inga val på F8 fungerar heller vid startupen.

 

Därimot går det att köra kubuntu, ubuntu (Linux) och den hittar min hårddisk utan problem. Så det är det jag kör nu. Jag har även formaterat min hårddisk 2 gånger.

 

när jag prövar att installera mitt windows (XP) sp2 igen så säger den att det finns ingen hårddisk fortfarande! fasst jag kör ubuntu och det fungerar felfritt med hårddisken.

 

Jag måste verkligen få tillbaka mitt XP. Nån där ute som vet vad man kan göra åt saken så jag får mitt XP att fungera?

 

Väldigt tacksam för svar!!

 

Med vänliga hälsningar Olle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Har du s-ata hårddisk? Du måste ha drivers för att det ska gå igång.

--------------------------------------

Jag kan svara på mycket. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på http://www.killdisk.com/ och ladda ner gratis versionen där.. bränn sedan programet över på skiva och sätt in i din dator.. Denna skiva tar bort allt du har på datorn och fixar så att när du har använt skivan så behöver du bara sätta i xp skivan och börja installera.. Skulle tro att du fortfarande har viruset på din dator nån stans:/

Mvh ^^Henke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...