Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn stängs av


roumy

Rekommendera Poster

Min dator har börjat stänga av sig själv helt utan någon speciell anledning. Ibland kan det vara under ett spel, men det kan lika gärna stänga av sig då jag skriver i Word eller surfar på nätet. Vid några tillfällen har den även stängts av då den bara har varit igång men ingen har suttit ens vid den. Är det någon som har något förslag? Datorn är 4 år gammal. Om nätagregatet håller på att gå sönder kan det bli så eller om den går sönder så slutar den fungera helt på en gång? Tacksam för förslag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är förmodligen nätagget som krånglar.

Kan ju även vara temperatur, virus osv men nätagget låter mest troligt.

 

Sen kan det ju vara så att elnätet är instabilt i ditt område just nu.

Med tanke på alla plötsliga snöfall o dylikt på sistone.

 

 

Du bör avaktivera automatisk avstängning vid systemfel innan du gör något annat.

Om det beror på just systemfel får du ett felmeddelande som bekräftar det isf.

|...ateist - javisst...|

 

[inlägget ändrat 2006-11-25 17:22:36 av EvikjoK]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har försökt nu virussöka datorn (använder Telia säker surf) och efter att virussökningen pågått ett tag, så stängs datorn av bara. Idag testade jag windows genomsökning på nätet, det som kollar efter skadlig programvara och datorn stängdes av igen efter ett tag. Går ej att virussöka den. Är det ett tecken på att det är virus? Gäller det då bara att formatera eftersom det inte går att virussöka och åtgärda eventuella virus?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...