Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Oönskad säkerhet


tomtefar1

Rekommendera Poster

 

Halloj

 

Jag har fått problem med ett blinkande blått i bredvid klockan längst ner till höger som jag inte får bort. Critical system errors står det när man klickar på det och virus har upptäckts i min dator. Samtidigt fick jag ett fält under adressfältet som heter Protection bar som jag inte får bort och min startsida har blivit något som heter eprotectpage.com som inte heller går att få bort. Syftet måste vara att tvinga mig att köpa dyra säkerhetsprogram, men jag har redan Norton och har sökt igenom datorn utan att hitta virus. Hur får jag bort detta från datorn?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Du har fått nått skit på datorn, ja. Tror att det bästa är "smitfraud" sök på detta och ladda hem fixen, så blir du rengjord med detta lilla program.

--------------------------------------------------------

Såg eventuellt, att du fick hjälp på ett annat forum, eller det kanske var någon annan. Jag kan rekommendera NOD32 och AVG-Antispyware med realtisskydd dom är dom enda program du behöver för att fullständigt skydda dig mot all tänkbar virus, trojaner och annan ohyra. egentligen räcker det med NOD32.

 

Lycka till

 

 

[inlägget ändrat 2006-11-19 18:17:51 av ollemunter]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hämta detta program, spara och packa upp det på skrivbordet. mappen smitfraudfix skapas.

http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.zip

 

starta om i felsäkert läge, i mappen smitfraudfix klickar du på smitfraudfix.cmd, skriv 2 -> enter.

vid följande frågor skriver du y -> enter.

 

starta om i normalläge och posta loggen som finns här C:\rapport.txt

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det är troligtvis en dllfil i din system32 mapp som visar denna fejk varning.

det är säkert mer än bara dll som ska bort och det är en trojan som startar med windows.

 

smitfraudfix fixar detta men du kan även ha andra adware problem

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...