Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Zonealarm varnar för sig själv?


Monshi

Rekommendera Poster

vad ska detta betyda.

En varning skrivs i loggen som Zonealarm skapar som ser ut som följer:

 

PE 2001-07-21 10:01:16 +2:00 GMT ZoneAlarm 209.122.173.160 zonelabs1160.zonelabs.com 80 N/A

PE 2001-07-21 10:01:16 +2:00 GMT ZoneAlarm 10.0.0.1 mail1.telia.com 53 N/A

 

Varnar och blockerar Zonealarm sig självt eller skickar det information till Zonelabs varje gång Zonealarm får kontakt med internet?

 

Konfunderad.

 

/T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PE i början av raden brukar indikera att ZoneAlarm visat en pop-up för att be om tillstånd att komma ut på Internet.

Skulle kunna tänka mig att du har rutan om att automatiskt kolla efter uppgraderingar ikryssad (?).

Verkar i alla fall som att det först begär klartecken för sig själv att komma ut på Internet (troligtvis för att kolla efter uppgraderingar). Sedan vill den kontakta DNS (mail1.telia.com) troligtvis för att få IP-adressen till zonelabs1160.zonelabs.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

Visade sig att det var riktigt. Varningen försvann när jag kryssade bort att Zonealarm skule kolla efter uppgraderingar. Det som fick mig konfunderad var det att varningen (?) skrevs in i loggen men att programmet ej visade det. Jag såg det alltsånär jag tittade i loggen.

 

Följdfråga:

Vilka adresser kan ses ingå i det lokala nätverket som man når när man kopplar upp sig via Telia ADSL?

Som ex.v. den adress som Zonealarm sökte efter enligt mitt inlägg ovan.

 

/T

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...