Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikortet eller drivrutiner det är prob med?


hermi

Rekommendera Poster

Jag har en nästan ny dator som har funkat perfekt fram tills några veckor sen. Då började skärmen gå in i viloläge, "no signal going to sleep" samt att det började med jämna mellanrum dyka upp en bluescreen, där det stog att det var fel på nv4_disp.dll. Detta inträffade oftare och oftare och tillslut gick det inte att använda datorn längre. Då tog jag och formaterade hdd, installerade om xp media center samt installerade alla drivrutiner. Men problemet forsatte med att skärmen stängde av sig. Bytte till en gammal skärm med endast on/off och då funkar det. Men grafiken funkar inte alls, vissa ikoner på skrivbordet är ibland svarta, datorn hänger sig om jag startar något spel. och bluescreen dyker upp då och då. Men så länge jag bara använder datorn till att surfa på med den "gammla skärmen (on/off)" så funkar allt som det ska, men kan ej använda ngt avancerat program. Har provat att ladda ner senaste drivrutinerna till mitt grafikkort samt Directx9c med problemet kvarstår. Jag har NVIDIA GeForce 6600(256MB)

 

Övrig info

Windows XP Media Center Edition

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+

1.81HHz

1,00GB RAM

 

Vore grymt tacksam om ngn kunde hjälpa mig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...