Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Testa Limewire mot brandväggen


Homo_Javensis

Rekommendera Poster

Homo_Javensis

hej,

jag har installerat Limewire Pro 4.2.6. Installationen gick utan problem men jag får inga träffar eller kontakter med andra peers trots att jag delar många gig, så trots at jag gav tydliga instruktooner till brandväggen tycks det som om anslutningen till Gnutella stoppas där (detta indikeras dock inte av vare sig Limewire eller Norton).

 

Har satt upp som följer: lokal TCP på Limewire spärrad för alla portar upp till 3000 utom DNS-porten (53) och ett par portar nära intill. UDP ej tillåten, fjärr-TCP tillåten i hela detta område.

Port 3000-6999 TCP både fjärr och lokal in/ut tillåten (här ligger Gnutellas default-port). UDP initierad av Limewire ej tillåten.

7000 och uppåt - ingen internettrafik tillåten direkt med Limewire.

 

Windowsbrandväggen (Win XP) är av, jag kör primärt på Norton. Jag har redan DC++ (som gått fint i ett år) så fildelning är generellt inställd som tillåten. Är det något som skulle ändras? Limewire är ju annorlunda än DC++ på det sättet att det är mera av steg-för steg-anslutning; när man fått kontakt med en hubb via DC så är det i princip fullkontakt från början. Limewire verkar mer jobba med en slags spindelvävsprincip dvs kontakten vidgas efterhand genom ultrapeers etc.

 

Jag känner ingen här som kör reguljärt med Limewire, så det vore trevligt att kunna testa det här med någon som har programmet igång och kan ge litet råd i realtid (t ex via MSN Messnger).

 

[inlägget ändrat 2006-11-12 14:24:19 av Homo_Javensis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...