Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mystiska meddelanden ger långsam datorn!


dannne

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en dator som är precis över ett år gammal. Jag tycker att det var en riktigt sjysst dator som har vart kanon. Men nu vet jag inte vad som händer. Det tar jättelång tid att sätta på/stänga av datorn. Eftersom det är en laptop som jag använder i skolan så är det viktigt för mig att snabbt o lätt kunna få igång datorn. Det känns som om flera tunga program ligger i vägen.. (men vad vet jag..)

 

Alltså, jag har nu svårt att få igång datorn. Men kanske mer påtagligt är att den är långsam när den skall stängas av oxå. Igår försökte jag skriva ner alla "Avsluta nu"-program som kom upp när jag skulle stänga av.

 

Shellconhiddenwindow

Hpqtra08.exe

setpoint.exe

CcApp (nåt sånt)

HPZinw12.exe "det gick inte att initiera en DLL-fil"

 

Jag har fått hjälp här tidigare då min tidigare dator var full av virus och betedde sig mkt skumt, nu är den datorn fortfarande up and running så jag hoppas att Ni datorkunniga kan ge mig nåt råd oxå nu.

 

(En kompis till mig laddade ner bitcomet.exe så jag kunde ladda musik, kan det ha stört??)

 

Mvh, Daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Hittade detta vid en sökning på Google och föreslår att du söker mera själv.

setpoint.exe gav´flera uppslag vid sökning bl.a:

 

http://www.sophos.com/security/analyses/w32rbotbwi.html

 

HPZinw12.exe och Hpqtra08.exe verkar tillhöra HP-utrustning som du har. Problemet verkar vara setpoint.exe som antagligen är någon slags mask, inte virus, men tillräckligt för att ställa till det.

 

Lycka till

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SetPoint.exe tillhör Logitechs programvara för möss och tangentbord.

 

/*---------------------------------------*/

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...