Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bara trådlösa fungerar


JohanFr

Rekommendera Poster

Hej! I min stationära server installerade jag ett trådlöst nätverkskort för att slippa dra kablar, men tyvärr visar det sig nu att signalen blir så svag så jag måste dra kabel ändå. Servern står i ett annat rum än routern. Jag har dragit kabel och går jag in i ipconfig så ser allt bra ut, jag har blivit tilldelat ett ip (192.168.1.11) osv.

Problemet är att jag inte kommer ut på internet med datorn nu, jag kommer inte ens åt routern i en webbläsare. Det känns som att datorn fortfarande tror att den ska koppla upp sig med trådlösa även om jag inaktiverat det trådlösa.

Om jag aktiverar trådlösa så fungerar internet igen, men uppkopplingen är väldigt långsam eftersom det är så dålig signal.

Är det någon som har ett tips på hur detta kan lösas?

Mvh

 

[inlägget ändrat 2006-10-24 20:12:52 av EwanF]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa skriva

ipconfig /release

och sedan

ipconfig /renew

Det första kommandot gör att datorn släpper alla IP-adresser den har tilldelats. Och det andra kommandot förnyar datorns IP-adress, förutsatt att datorn får sin IP-adress via DHCP.

 

/*---------------------------------------*/

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

[inlägget ändrat 2006-10-24 20:43:14 av Warwolf]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, alltså det fungerar inte, det står att det inte är tillåtet att utföra denna operationen i nuvarande tillstånd. Om jag aktiverar wireless går det att utföra för den, men det går inte för vanliga nätverkskortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står det om du skriver

ipconfig /all

 

/*---------------------------------------*/

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...