Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med extern hårdisk


BillyDeKid

Rekommendera Poster

 

Hej alla Pc-supportrar, jag vore tacksam med lite hjälp Jag har en extern hårdisk som är ansluten via usb och det har funkat utmärkt ett halvår, nu när jag skulle lägga in mina digitala bilder hade plötsligt hårdisken som tidigare hette F bytt namn( sökväg) med digitalkameran som innan hette G. Så nu är kameran F och hårdisken G vilket gör att jag inte kan öppna bildfiler. Jag har försökt högerklicka och byta namn från G till F men det går inte, bokstaven G hamnar inom parantes bakom F ändå. Kan någon hjälpa mig vore jag väldigt tacksam. MVH Sune

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på "Den Här Datorn" och välj Hantera.Då kommer ett nytt fönster upp som heter "Datorhantering".I trädstukturen till vänster väljer du alternativet "Diskhantering".Då ser du de enheter som är anslutna till din dator.Markera den enhet som du vill ändra och högerklicka i det fältet.Sedan väljer du bara "Ändra enhetsbeteckning och sökvägar..."

--------------------------------

Tiocfaidh ár lá!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej alla Pc-supportrar, Vill bara tacka för hjälpen, allt ordnade sig när jag gjorde som Irishman skrev.

MVH Datanovis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...