Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konvertera film


Lödde

Rekommendera Poster

Hej!Jag har en stillbildskamera som jag kan filma kortare klipp med.Dom blir i formatet motion jpeg och jag undrar om det finns något sätt att konvertera till avi eller vcd,svcd för att kunna bränna ut på en skiva.Hälsningar Claes

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg upp filmerna i din egen brännprogram då oftast fixar brännprogramet det utan problem.

 

Men om det inte skulle fungera så kan du prova programet TMPGEnc då programet gör konventering samt du kan lägga ihop dessa filmer till en lång film om du vill det, alltså.

.................................................

[P4 3.4 HT, 1024 DDR2, 250 GB Sata, PCI Express x800, Sound Blaster Audigy 2]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt att bränna direkt på skiva i Nero,men den tycks inte gilla det något vidare.Har testat både "dataskiva" och vcd och "dataskiva" går bra att bränna,men inte att läsa.VCD går inte att bränna alls.Ska prova med TMPGEnc så hoppas jag att det går bättre.Tack för hjälpen.Hälsningar Claes

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte skulle fungera, gå in då på www.videohelp.com/ då där hittar du många, många program som kan hjälpa dig. Kolla på vänstersida bland de gräna länken där det står "Convert". Där finns det ganska många program.

 

Lycka till.

.................................................

[P4 3.4 HT, 1024 DDR2, 250 GB Sata, PCI Express x800, Sound Blaster Audigy 2]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat med lite olika TMPGEnc utan att lyckas.Står bara "unsupported format".Jag har kikat på sidan som du rekommenderar tidigare utan att riktigt fatta vad jag ska använda för program.Det står så här i instruktionen för kameran,kan du tyda vilket format det är egentligen?Det är inte vanlig AVI i alla fall.Hälsningar Claes

Bildfilsformat: Foto: JPEG (Exif Ver.2.2), DCF1.0 standard, DPOF-kompatibel

Film: AVI (Motion JPEG)

Ljud: WAV

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå hit: http://www.radgametools.com/bnkdown.htm

 

..ladda ned RAD Video Tools (1.2MB), när det är klart och du har installerat det så starta programmet (Bink And Smacker i Start-menyn).

Leta fram filen du vill konvertera och markera den sedan i nedre delen är en del knappar välj där Convert a file - nu får du då upp en större ruta med inställningar och sånt..bland annat filnamn..går du på Browse så väljer du vart filen ska sparas och på Output type väljer du format- blir .avi här då. Behöver inte röra någonting mer där..kolla bara att Convert Audio är ibockad sen är det bara att gå på Convert - Kanske dyker upp en ruta men man kan inte göra så mycket där utan klicka bara Ok så fortsätter konverteringen...

Filerna kommer att bli betydligt större också, om du till exempel har en fil som är ca. 10MB så blir den efter konvertering troligen runt 80MB

 

* The Future Is Here! *

 

[inlägget ändrat 2006-10-21 20:04:19 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...