Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spelet går alldeles för långsamt


Sillkalven

Rekommendera Poster

Hallå hallå

 

Jag har en Dell Dimension 8200 från år 2002, som då var en av de bästa datorerna på marknaden, men nu strax under medelvärdet. Processorn är en Pentium 4 på 2,00 GHz, ramminnet på 768 Mb och grafikkortet ett Radeon 9200 på 256 Mb minne.

Och nu kommer vi till problemet, har köpt det nya spelet i flightsimserien, Flight Simulator X, där minimumkraven ligger på en processor med klockfrekvensen 1,00 GHz, ett ramminne på 512 mb, och ett directx 9,0-kompatibelt grafikkort på 32 mb, allt stämmer upp med de värden jag har på denna dator, men trots det går det åt skogen för långsamt.

Har som bäst 12 bilder/sekund då grafiknivån är väldigt låg, 15 bilder/sekund är det minsta som krävs för att få en skaplig flygkänsla... och mitt grafikkort som jag trodde var så bra med dessa 256 Mb som minne verkar inte duga till någonting alls.

Så jag har nyligen formaterat om hela datorn och ominstallerat allt, därav spelet, med förhoppningar om att allt skräp som kan ha slöat ned datorn kan ha försvunnit. Men detta problem kvarstår... Vad ska jag göra? Finns det några enkla saker som man kan göra för att det ska gå snabbare? Eller är det så enkelt att spelet inte överhuvudtaget ska fungera på datorn(allt enligt minimumkraven på förpackningen stämmer på denna dator)?

Jag vore väldigt tacksam för svar.

//Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterat drivrutiner? Grafikkort, moderkort, ljudkort..m.m. det Dell har att erbjuda då om du inte bytt något i den - annars då respektive tillverkares hemsida (support) om du bytt ut något.

Ställa ner inställningarna i spelet för grafik och sådant och kolla om det hjälper..

Kolla efter Target Frame Rate i inställningarna och sätt den på unlimited - kolla om det går bättre då.

Stäng ner lite program nere vid klockan, högerklicka på ikonen där så brukar det finnas Exit eller Avsluta men ibland saknas det så då kan man göra detta..men man gör båda ändå:

Stäng ner saker i bakgrunden - tryck ned Ctrl+Alt+Del samtidigt och där då på fliken Processer (antar att du kör Windows XP) kan du Avsluta en del - de med Network Service, System, eller med Tjänst i namnet brukar inte gå, en del kan göra det men annars dyker ett meddelande upp om saken. Rör heller inte explorer.exe samt taskmgr.exe

 

Sen är det som sagt minimum-kraven och ditt grafikkort är ärligt talat lite klent, sen tror jag inte 9200 stöder DirectX 9 heller fullt ut - spelet i sig tror jag har stöd för DirectX 10 till och med...

 

 

* The Future Is Here! *

 

[inlägget ändrat 2006-10-19 12:37:01 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...