Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar inte! [Fortfarande obesvarad]


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

 

Igår så spelade jag hf2 och spelet hängde sig. Försökte att stänga ner programmet men det ville verkligen inte. Så jag var tvungen att starta om datorn. När datorn startade igen så ville inget funka och man kunde inte ens stänga av datorn. Så jag fick än en gång klicka på knappen så att datorn startade om.

 

Men nu ville den inte starta. Den kommer bara till den delen där windows börjar ladda, sen startas datorn om igen av sig själv. Och efter många tester att man verkligen inte kom in så sätter jag in windows xp skivan och ska klickar på reparera. Men då säger den att den inte kunde hitta någon hårddisk. Skumt...!

 

Så jag börjar leta efter en lösning på nätet och hittar ett program som ska kolla om datorn funkar bra och om inte så ska det kunna reparera felet. Men det programmet säger att allt är bra. Men jag är inte säker så jag säger åt den att söka igenom hårddisken efter fel men det hittar inget.

 

Jag har även haft ett liknade problem förut men då efter att ca. 10 om starter så funkade det igen problem fritt.

 

Så va fan är det som har hänt och hur ska jag kunna fixa det?

 

Tack i förväg!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du fått något virus och då får du nog formatera och installera om Windows, om du har sata disk så måste du ha servicepack på Windows skivan annars måste du ha diskett med drivrutiner som du laddar in samtidigt med skivan då du uppmanas att trycka F6 och sätta i disketten.

 

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara virus, men det kan också vara inställningen i "bios" som har blivit ändrad. Svårt att förklara här, du kanske känner nån nörd som kan förklara.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...