Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DC++ fungerar inte alls längre


Elisan

Rekommendera Poster

När jag letar efter låtar så står det "Searching is currently disabled.txt. Det har det gjort nu i 3 veckor. Det har ju fungerat hela tiden förut. När jag öppnar DC++ så kommer rutan upp "nästa version är ute" och Ja/Nej. Klickar på Ja, men sen vet jag inte vad jag ska klicka på när jag kommer till sidan. Det är lite att välja på. Tacksam för svar från en novis!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa hubbar tillåter inte äldre versioner av dc++ därför är sökningen disable. Så uppdatera till nyare version du så funkar det säkert

 

Dc++ [TEAM]Iggesund#1 farfars.no-ip.info

www.teamiggesund.cjb.net

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Andersson

klicka på den här länken "DC++ v0.691 (Installer)" som var på sidan du fick upp men här kan du klicka i stället nu så får du den senaste stabila DC++.

Välj bara vilken server du vill ladda ner från nu.

http://prdownloads.sourceforge.net/dcplusplus/DCPlusPlus-0.691.exe?download

[inlägget ändrat 2006-10-15 15:09:07 av Mikael Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej Micke!

 

Ok, om jag klickar på den länken jag fick av dig, så står det "Select a mirror" var klickar jag då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Andersson

 

Du klickar på Download och efter en stund ska nedladdningen av programet börja. Om du har hög säkerhet så kommer det inte att börja av sig själv då kommer det upp en varning längst upp att datorn skyddar IE från att ladda ner. Antingen klickat du på den gula varningen eller så finns det en länk ganska högt upp "Your download should begin shortly. If it does not, try "en länk klicka här" or choose a different mirror."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej igen!

 

Nope, det fungerar inte i alla fall. Har den sista versionen nu, men, men....:-( När jag klickar på Public Hubs som kommer det inte upp några, kan inte få fram några låtar heller. Det står som det gjorde förr "....currently disabled"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Andersson

Hej igen Elise! eller vad du heter. Jag kan inte heller få public hublists nu längre konstigt. Jag har testat en massa hublistsservers nu och jippi nu kan jag se hublist igen :)

lägg in denna länken i "View Public hubs" configure ganska långt ner i höger hörna och ADD länken

http://hublist.wikfall.se/dc/publichublist.config

 

Nu ska det funka annars kan jag nog inte hjälpa dig.

Roligt att du i alla fall har den "nyaste" versionen.

 

[inlägget ändrat 2006-10-15 21:34:42 av Mikael Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej ännu en gång!

 

Nej, fungerar inte i alla fall:-( Det är ingenting jag missat att klicka i/av på datorn. Kommer du på något mer så skriv. Tack för att hjälpen!

Lisa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att aktivera "passive mode". Hade samma problem efter ominstallationen men fungerade efter jag ändrade. Gå in i kontrollpanelen => klicka på connection settings till höger och kontroller att passive är aktiverat. Starta nu eventuellt om...

-------------------------------------------------------------------

The Right Man In The Wrong Place Can Make All The Differens In World"

The G-Man, Half-Life 2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Andersson

Var så god! :) Jag har själv också varit ute för det problemet Active eller passive svårt problem när man inte tänker på det eller känner till det hahaaha som alla problem :).

 

[inlägget ändrat 2006-10-17 17:48:27 av Mikael Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...