Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nedkoppling av nätet


Happynick

Rekommendera Poster

Hej på er datorkunniga

 

Har en fråga angående mitt internet som jag hoppas någon kan svaret på, ungefär var 20 min så kopplas jag ner, inga problem med att komma in igen, bara trycka på uppdatera på webläsaren, men lite irriterande när man sitter på Msn eller spelar online.

Problemet började för 2 dagar sen, har inte haft något som helst problem innan med min router som är en Netgear 834G v2.

 

Kollade om man kunde uppdatera firmwaren på deras hemsida, men jag har senaste installerad.

 

någon som har ett svar?!

 

 

Live long and prosper

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

en uppdatering om hur det gått...

 

Fått reda på att telia har uppdaterat sitt nät för bättre stabilitet och snabbare nedladdning:/ , pga detta så har väldigt många användare av Netgears och D-links router/modem problem med uppkopplingen, som försvinner var 20 min. Telia vill inte riktigt berätta vad det är som dom har uppdaterat i nätet.

Live long and prosper

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick samtal från Netgear, frågade om det fortfarande var problem med uppkopplingen.

Och det är det....

Sen så berättade han att 1000-tals kunder som använder netgears routrar och är teliakunder har samma problem , men telia forsätter att neka till att det är dom som har ställt till med något, så nu har jag ställt frågan vidare till telia och får se om man får något svar.

Det förs visst även samtal mellan Netgear och Telia angående detta problem.

Live long and prosper

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...