Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installations problem


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Försöker installera Half life 2 men det går inge vidare så fort installationen börjar kommer detta upp: Error 1324. The folder path "Annat tjafs" contains an invalid character.

 

Jag blir inte klok, tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

hur instalerar du?

använder du via skiva?

 

för det är nämligen så att man ska helst instalera via programet steam.

man får med en cd-key i spelet den ska man registrera i programet sedan där instalera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

jag har köpt spelet så har skivan. steam har jag kvar på datorn men det går inte heller att avinstallera...vet inte om du blev nå klokare nu?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som meddelandet säger så kan det då vara som så att din användarprofil innehåller felaktiga tecken så att säga, du har till exempel tecknet / i användarnamnet, det är en sak som det kan vara.

Det är då där det står..folder path "Annat tjafs"...vilken mapp det gäller i sådana fall

Kan vara något annat också som ger det där meddelandet för övrigt...

 

Kör du Windows XP så kanske en uppdatering av denna: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=889482fc-5f56-4a38-b838-de776fd4138c&DisplayLang=sv

 

..kan ge något om du då inte redan har den...

 

* The Future Is Here! *

 

[inlägget ändrat 2006-10-11 22:16:08 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

har testat att byta namn från annat tjafs till diverse men det kommer ändå upp samma meddelande som tidigare trots att jag bytt namn till diverse.

 

länken du skicka är ju endast till för internet explorer och activex har jag redan...

 

några andra förslag om vad jag kan göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

ladda ner ccleaner,avinstalera steam

sen rensa bort skräp + från registret.

ccleaner

http://www.filehippo.com/download/file/1f2802e0b08aba559d191517751d6b8085d5549410774f156fece7cf62f2c118/

 

sen ha koll så har de senaste drivrutinera till

grafik,moderkortchip,directx med mera

Nya DirectX9.0c (oct 06)

http://www.filehippo.com/download/file/5c72f2a780ada98204c2f50484e2aa26b159af2f831317061da74b5a4e142d89/

 

å sen ha koll på så inte ha nå spyware,trojaner i datan scanna efter det ochså..hadde samma problem fast till cs source som är ett tilläg till HL2 det funka efter nya drivisar å ny installation av steam

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

har gjort exakt som du skriver nu "problem" men samma skit är fortfarande kvar. Win trojano hade jag på burken nyligen men det fick jag bort med hjälp av avast.

 

nån mer som har någon idé?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

okej har windows xp service pack 2??

för när jag har service pack 2 kan jag inte instalera vissa program,spel,drivrutiner det gjorde mig togig..händer jämnt när jag kör sp2.

så ja använder sp1a.

anars kan det bero på en annan grej.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

japp jag har service pack 2, vad är den andra grejjen?

 

men tidigare när jag hade det installerat funka det, då hade jag även service pack.

 

sen råkade jag flytta en mapp till en annan disk och givetvis hade klant jag installerat halfe life 2 där:-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...