Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte få igång datorn


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Helt plötsligt när jag satt vid datorn och surffade frös skärmen sig och efter ca 2min startade jag om daton på knappen. Datorn gick igång och allt fungerade förutom ljudet. Jag försökte insatallera ljudkoret men jag fick upp ett felmedelande om att ljudkortet inte hittades. Det kom upp ett starta-om-datorn medelande och jag starde om. Sen dess fungerar inget.

 

När jag nu försöker starta datorn får jag fram ett medelande i stil med: Rebot and select proper bootdevice or insert media device and press any key".

 

När jag sätter in windows XP skivan och väljer F2 för systemåterställningen fungerar inte detta.

 

Om jag väljer att Reparera windows fungerar inte heller detta eftersom jag skriver in fellösenord (jag skriver in lösenordet jag använder för att logga in i windows).

 

Väljer jag C, D eller Retur fungerar inget av detta hur jag än gör (i vilken ordningen jag än gör). Det går alltså inte att göra någon partition eller formatera om hårddisken

 

Om någon vet vad jag ska göra så är jag mycket tacksam för svar.

 

PS. Jag använder S-ATA Hårddiskar.

 

[inlägget ändrat 2006-10-10 10:58:02 av Gunnfjaun]

[inlägget ändrat 2006-10-10 10:59:36 av Gunnfjaun]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att du måste ladda in drivrutinerna för SATA-diskarna när du använder Win CDn. Du har fått dessa när du köpte datorn på en diskett kanske.

 

Det kommer en fråga "tryck F6 för andra tillverkardrivrutiner osv..." (ungefär) vid ominstallationen.

 

==================

On a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...