Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

rört ihop det


Hulda Svensson

Rekommendera Poster

Hulda Svensson

hej

jag har rört ihop mina bilder.jag lade in mapparna i picasa 2 utan att sortera dem rätt,det gjorde jag efteråt så nu vet jag inte hur många av bilderna som är dubbletter.jag skulle vilja ha bra ordning på bilderna och lätt att komma åt.Någon som har ett bra förslag??

själv funderar jag på att hitta ett program som tar bort dubbletter och sedan avinstallera picassa 2 (om inget försvinner) och sedan lägga över allt på en ny mapp så jag vet hur jag har det!får hoppas att det går bra.

för jag kan väl ta bort picasa utan att bilder tas bort och sedan installera det igen och få dit alla mapparna igen?

men igentligen så tycker jag det är konstigt att inte bilden läggs in på picasa när jag lägger in en ny bild i mappen,någon som har något svar på detta?

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

[inlägget ändrat 2006-10-07 10:43:48 av henrik 951]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hi

 

För att bild skall dyka upp i Picasa när du lägger in en ny i mappen. Under file/Add folder to Picasa lägger man ju till vilken eller vilka mappar Picasa skall uppdatera bilder ifrån. Obs! Du måste markera Scan Always för att automatisk uppdatering skall fungera.

 

När det gäller ordning på bilder så gör jag så här. Har en mapp som är döpt till Foton, sedan skapar jag undermappar där jag lägger in foton som jag tycker hör ihop. Om du gör så och sedan tittar igenom respektive album i Picasa så kan du välja att ta bort dubletter från disk.

 

Mvh

Stenstone

 

 

[inlägget ändrat 2006-10-07 11:31:31 av stenstone]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...