Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skifta hårddisk mellan datorer ?


DumBurken

Rekommendera Poster

Hej

Har provat att flytta en hårddisk med op system och program från en dator till en annan ett antal gånger men får det inte till att funka. Får bara upp om jag vill starta i felsäkertläge mm, men inte ens det går. Finns det någon som vet varför?

Mvh Lars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen bra idé att göra så.Det är möjligt att det kan fungera i några få undantagsfall, men vanligtvis så gör det inte det.Detta pga att drivrutinerna till grafikkort,ljudkort, nätverkskort mm, inte är densamma i olika burkar. om du inte har två identiskt lika maskiner med samma moderkort, grafik, ljud enheter mm.Därför blir det konflikter mellan de olika hårdvarorna och dess drivrutiner, och i värsta fall så går det då inte ens att starta datorn.

--------------------------------

Tiocfaidh ár lá!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Irishman.

Det är nog sant som du säger, att det inte är någon bra ide att göra så. Det hade varit väldigt behändigt om det hade gått men jag får väl bita i det sura äpplet och inse att du har rätt.

 

Jag har en fråga till som gäller uppgradering av drivrutiner till ett ATI RADEON 7000. Där är flera saker att ladda hem och jag fattar inte vilket jag behöver ha. Måste jag avinstallera de gamla drivisarna innan jag installerar de nya.

Mvh Lars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...