Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärminställning


usle3

Rekommendera Poster

LCD-skärmar har fast "bästa" upplösning. Du ställer in den via Windows bildskärmsinställningar.

 

1024x768 är vanligt på 15".

 

Du märker om du ställt in för högt,genom att tecken osv blir suddiga.

==================

On a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack Sacke, de var de värdena på den. Problemet är när jag går in i felsäkert läge så blir allt så stort. Både ikoner, text och sidor. Vet någon varför?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo för att drivrutinen som laddas är den absolut enklaste, och skärmstorleken blir 640x480, för att utesluta en felkälla.

==================

On a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sacke jag är inte så hemma på det här, Vilka drivrutiner. Om jag nu skall köpa en ny skärm på 19" räcker 1400-1050 som upplösning ?

Hej Sacke nu läste jag igen och du menar att när jag går in i f-säkert läge så bli den en sämre upplösning ?

[inlägget ändrat 2006-09-25 23:04:20 av usle3]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jo du har fattat rätt! Upplösningen blir sämre då man kör i felsäkert läge, just för att ha så få felkällor som möjligt. Trots allt så är ju felsäkert läge ett "nödläge" för att lösa problem.

 

I ditt fall så behöver du inte lägga så stor vikt vid drivrutiner. Funkar datorn OK i standardläge så är allt OK.

 

När det gäller skärm så skall du inte nöja dig med mindre än 1280x1024, när det gäller standard 4/3 skärm, skall du ha Widescreen så skall "1280" (upplösningen i bredd) vara större, "1024" (upplösningen på höjden) skall vara samma.

 

==================

On a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...