Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ingen bild alls

Megaman9

Recommended Posts

Jag har köpt ett moderkort och processor på blocket.

Moderkort: Asus P5GD1

Processor: Intel P4 3.0GHz 2mb cache 800Mhz bus

Detta har jag sedan satt i datorn:

Ram minnen: 512mb DDR 400 x 2

Hårddisk: Maxtor 200GB

Grafikkort: Asus EN7300GS 256mb DDR2

Skärm: HP1730 TFT 17"

Jag får ingen bild alls inte ens vid uppstart. Men fläktarna går iaf igång kanske datorn också.

Kan moderkortet vara sönder? Vad ska jag göra?

Jag är inte helt säker på att jag har kopplat kablarna från fronten rätt. Det är ju en massa små stift att sätta dem på. Men jag har försökt läsa på moderkortet. Jag fick inte med någon manual.

Ram-minnen, hårddisk och skärm hade jag kopplat till min gammla dator. Men grafikkortet är helt nytt.

HJÄLP!

Har samma problem. Kollade igenom datorn och tog loss fläkten. Fick inte tillbaka den ordentligt och datorn stängdes av efter några sekunder av överhettning. Gjorde detta några gånger men fick inte igång den. Köpte ny fläkt och datorn startade men ingen bild. Verkar inte som om jag kommer in i Windows. Numlock & Capslock tangenten funkar inte. Fläkten och allt annat gåg igång.

[inlägget ändrat 2006-09-23 21:01:42 av har problem]

Gå hit: http://support.asus.com

klicka på Download - längst upp i vänster hörn ungefär ser du Input Model To Search, där skriver du moderkortets modell P5GD1, Select category kan du ta All på. Finns manual att ladda hem där, Acrobat reader behövs för att kika på den..är på engelska för övrigt.

Du har bytt moderkort & processor alltså och satt i en hårddisk så att säga som redan har operativsystem installerat..Windows XP antar jag i detta fall..du har alltså haft annat moderkort och processor förut med den hårddisken - Windows XP installerat och sedan bytt, det går oftast inte utan du får göra en reparations installation av Windows XP i sådana fall eller installera om helt och hållet.

* The Future Is Here! *

Jag hade gjort ett riktigt slarvigt fel. Hade inte satt i den lilla fyrkantiga strömkabeln i moderkortet :)

Jag hade inte sett hålet för den för att cpu fläkten är så stor :)

Nu har jag kommit in i windows som redan var installerat.

Jag hade tänkt installera om XP nu men jag får inte cd-romen att fungera. Det fastnar en stund i uppstart och man ser att datorn har hittat den för det står Drive 0: Sony CD-RW UDMA2

Sen när man kommer in i windows så finns den varken med i den här datorn eller enhetshanteraren. Men det går att sätta i en skiva i den men inget händer.

Kan det vara något i BIOS eller stödjer inte moderkortet min CD-brännare.

Det står Pri Raid och Sec Raid där jag har provat den. Är det inte vanliga IDE?

Det var inte mycket till manual som man laddar ner från den sidan... Bara 2 sidor och inte så mycket info.

[inlägget ändrat 2006-09-24 10:50:11 av Megaman9]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...