Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Omöjligt att avinstallera MSN content plus


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

 

Jag har vid något tillfälle vid installation av MSN förmodligen råkat bocka för att jag önskade MSN content plus. Jag fick då en prövoperiod men har inte nyttjat något av programmet.

 

Nu är det omöjligt att avinstallera det. Varje gång datorn startas kommer en ruta upp om att man ska betala för content plus. Trycker man ok så kommer rutan bara upp igen.

 

Det finns inte i Lägg till/ta bort program. Jag har t o m plockat bort registernycklar för samtliga MSN-tjänster samt nekat allt som jag kan hitta som har med MSN att göra att ta sig ut. Jag har blockat allt sånt via min brandvägg. Effekten jag fick var att ingen hemsida automatiskt öppnades när jag klickade på OK för att få bort rutan om att man ska betala för MSN content plus. Dock så poppar rutan upp hela tiden för varje gång man tryckt OK så kommer den upp på nytt.

 

Dessutom vill jag inte plocka själva messenger-tjänsten utan ebnart content plus som har med winks, emoticons mm att göra.

 

Nån som är bra på att kolla processlistor som kan ge tips om vad mer kan plockas bort alt letas efter i register?

 

Ska säga att samtligt under C: som har med MSN att göra, dvs mappar och undermappar också är bortplockade. Även själva MSN är också avinstallerat.

 

Hoppas på tips!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag hittade detta på nätet:

 

"go to C:/windown and delete the file ( MSNAPPM.EXE )"

 

Märk väl att det är mappen winDOWN han skriver....

==================

On a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har nu plockat bort denna fil som låg i registret. Plockade bort även nycklar för MSNAPPM.exe men fortfarande kommer rutan upp gång på gång för att man ska registrera MSN content plus.

 

Någon som har några fler tips?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du plockat bort filen från hårddisken?

==================

On a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

hej har samma problem någon som vet hur man får bort detta

Tackar på förhand

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...