Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemåterställning fungerar ej


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Har Win XP Home, Norton Internet Security 2006.

Skulle göra en systemåterställning och angav en tidigare systemkontrollpunkt. Återställningen slutfördes inte till denna punkt. Försökte med en ännu tidigare kontrollpunkt. Samma resultat. Gjorde fem stycken. Samma resultat.

Hade för mig att jag läst någonstans, att antivirusprogram kan ställa till bekymmer, så jag letade i hjälpen på Norton, men kunde inte hitta någonting.

Hur gör jag för att systemåterställningen skall fungera?

Data-analfabet (säger allt om mig)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara veta vad du vill få ut av en systemåterställning.

 

Vissa "nybörjare" tror att alla filer som laddades ner/installerades efter ett visst datum försvinner. Så är inte fallet...

 

Så...ja..eftersom du sa att du var datoranalfabet vill jag veta om du verkligen vet vad systemåterställning innebär.

|...ateist - javisst...|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hade fått något strul, jag tror med något program, och blev rekommenderad av en datakunnig person att köra systemåterställning. (Jag vet att ingenting försvinner, t.ex. program eller annat vid en återställning och jag laddar aldrig ner något.)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ville bara kolla att du visste vad som ska återställas.

 

Ja, säkerhetsprogram kan motverka systemåterställning.

 

Det lättaste sättet att undvika såna problem är att stänga av alla sådana program innan du försöker göra en systemåterställning.

 

Testa det och återkom.

|...ateist - javisst...|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Att stänga alla program är eg. inte ett bra svar. Hör här:

Jag hade Windows 98 och hade besvär med Scandisk och Defrag. Då hade man genom PC för Alla support genom Helpdesk och jag skrev dit. Fick svaret att stänga alla öppna program genom CTRL+ALT+DEL, men ej Explorer och Systray. Gjorde så och då fungerade det. Men i samma veva läste jag en annan tidning att någon hade stängt ALLA program och datorn hade ”dött”.

När jag nu (XP Home) klickar CTRL+ALT+DEL kommer ett fönster med fem flikar - Program, Processer (50 stycken, varav två st. Explorer.exe, men ingen Systray), Prestanda, Nätverk, Användare – och jag är lika konfunderad som tidigare.

Stänga Alla Program???? Vilka skall vara kvar?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...