Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför hackar mina brända DVD-filmer?


Goggelito

Rekommendera Poster

Hej,

 

nästan varje film jag bränner på DVD-skiva hackar när jag spelar upp den i min DVD-spelare. Någon som kanske har en idé om varför?

Det kan inte bero på min DVD-spelare för jag har provat att spela upp filmerna på andra DVD-spelare också med samma resultat.

 

Jag använder Virtualdub och TMPGEnc för att konvertera avi-filen till mpeg2 (jag lägger samtidigt text till filmen). Sedan använder jag TMPGEnc DVD Author för att göra mpeg2-filen till vobfiler etc så att jag kan bränna filmen på DVD. Sedan använder jag NERO för att slutligen bränna filmen på DVD.

Jag har provat med olika inställningar i TMPGEnc, olika DVD-skivor, bränt i olika format (både NTSC och PAL) men filmerna hackar alltid när jag spelar upp dom i DVD-spelaren.

 

Hoppas någon kan hjälpa mig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bero på mycket. Du bränner i för hög hastighet. Knappt med ledig platts på hårdisken. Din dator är seg. Testa med andra skivor och bränn i lägsta hastigheten och ha inget annat program i gång som kan sega ner dator..

MVH datordanne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hmm. Datorn är snabb och plats på hårddisken finns det gott om. Däremot ska jag prova att bränna i lägre hastigheter och jag återkommer!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte beror på hastigheten skulle jag tippa på att det antingen beror på att din konverteringscodec är halvtaskig eller att din spelare inte klarar av att läsa brända DVD-filmer bra.

|...ateist - javisst...|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...