Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Radeon kraschar windows


Archduk3

Rekommendera Poster

Ja, problemet är precis som det står.

 

Har ominstallerat datorn, igen. Förut använde jag Win 2k för att slippa problemet, men nu när jag förbokat Flightsimulator X så kan man ju inte stanna på Win 2k.

 

Hur som helst. Problemet är jättekonstigt och såhär är det. Jag har slarvat bort originalskivan med drivrutiner till mitt grafikkort. Så då kom jag på idéen att istället ladda ned dem. Detta fungerar helt utmärkt med win 2k. Dock så visar det sig finnas stora problem att ha dessa drivrutiner med XP.

 

Den antingen startar om när den precis startat windows, eller om jag startar något program. Eventuellt går den över till bluescreen. Något som händer på senare tid.

 

Har även börjat hända med inställningar från början av 2006 som jag laddat ned. Någonting verkar inte vilja fungera.

 

Startar jag i VGA-läge eller iu safemode så fungerar den hur bra som helst. Det konstiga är att det bara händer med XP. Både SP1 och SP2.

 

Någon som varit med om liknande.

 

Det är ett HIS ATI RADEON AGP X800XL 256 mb ddram Vivo editon.

 

Och jag har ett Intel 865PERL moderkort, och 3 gig ddr ram.

 

Har någon en lösning?

 

//C

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera & ta bort alla spår av drivrutinerna du har på datorn & starta om datorn.

 

Sedan laddar du ned nyaste drivrutinerna och försöker igen.

 

Sen vet jag att de nyaste drivrutinerna inte fungerar för alla.

Då får du leta upp de äldre versionerna som även brukar gå att ladda ned och testa dem istället.

|...ateist - javisst...|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...