Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Spela utan skiva?

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Har ett problem med Red Alert 2, min dator läser slött från skivan och spelet hänger sig ganska ofta i några sekunder. Jag undrar om det finns något sätt att kunna spela utan skivan? Tex. med daemon tools eller liknande? Och ja, det är givetvis original spel och skiva.

Om du kan göra en typ iso-fil av skivan och lägga på hårddisken så går det alldeles utmärkt med tex daemon tools att spela från den, kruxet är bara om skivan går att kopiera.

Låt datorn göra jobbet

~~~

(´_`)

Ja, kör med alcohol 120%.

Kör image-guiden och kör sedan imagen med alcohol eller daemon tools.

Edit:

Det är inte tillåtet att länka till sidor med olagligt innehåll på det här forumet. Därför har jag ändrat detta inlägg.

/ Pontus Jeppsson, nyhetsred, PC för Alla

DubbelEDIT:

Aha..trodde det var ett undantag då det faktiskt enligt svensk lag är lagligt att köra crack för att använda backupskivor av mjukvara som man har köpt licens till samt att originalskivan börjat fela . Ursäkta!

Ska läsa på forumets "lagar" och rätta mig efter dem istället.

/Evikjok

[inlägget ändrat 2006-09-18 00:04:16 av EvikjoK]

@problem: Du borde ta mitt inlägg som en varning...

Eftersom jag blev editerad för att lagt ut EN länk, borde du inte lägga ut tre.

De har tydligen egna lagar här på forumet...så jag skulle ändra mitt inlägg om jag vore du.

|...ateist - javisst...|

Hej!

Oftast så kan du faktiskt skapa en .ISO-fil med något program, oftast så har brännarprogrammen utmärkta verktyg för att skapa dessa.

Sedan så behöver du i många fall inte ens en NO-CD crack, då spelet kan göra en kontroll att du ärger originalet genom att bara ha skivan i. Sedan fortsätter spelet att spela från hd-kopian.

==================

On a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...