Just nu i M3-nätverket
Jump to content

installera winxp pro

Charlz

Recommended Posts

Ok.

Jag fick problem med en "blue screen" för ett tag sedan och fick tipset att inst om winxp. Men under instll kom blå skärmen upp på nytt, detta trots att jag helt formaterat hdd:n. Det stod någe typ: A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage bla bla bla.

The video driver failed to initialize.

Efter detta har jag bytt både hdd och grafikkort. fortfarande med samma resultat....

Datorn består av dessa delarna:

Intel Pentium 4 550 Prescott 3.4GHz Hyperthreading 1Mb 800MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket775.

Abit AG8 i915P 4DDR-DIMM 2PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX.

Kingston ValueRAM KVR400X64C3A/512 512Mb DDR-DIMM PC3200 400MHz CL3 184pin. 2st

Asus Extreme GeForce 7300GS 256Mb DDR2 TV-out DVI RETAIL PCI Express.

Och en maxtor 250gb hdd. ej sata.

Plus att jag nu inte kan install vidare på win eftersom den blev avbruten å inte verkar klara att ta upp install på nytt.

Kommer ej heller in i felsäkert läge för när det är dax att tokpeppra F8 så har tangentbordet slutat att fungera...

Det största problemet är väl det att windows inte klarar av att fort intall.

det Står "setup is being restarted". sen blir skärmen ljusblå, alltså inte bluesceen.

Det som står på bsod-texten kan vara relevant i de flesta fall. Det tyder inte desto mindre på hårdvarufel/drivrutinsfel i ditt fall. Vad är svårt att säga.

Om du anger i din fråga all text "as is" som står så kan du ev googla dig fram till svaret. Om du inte hinner se eller inte orkar skriva allt som står på felmeddelandet kan du följa tipset här: http://support.microsoft.com/?kbid=129845&sd=RMVP

Att installera om os:et när man får blåskärm brukar sällan lyckas om det föreligger hårdvarufel. Nu verkar du bytt hårddisken och ändå fått samma fel. Mitt tips är att felet är relaterat till moderkortet. Men osvuret är bäst.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...