Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför startar inte min externa hårddisk?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har en Maxtor OneTouch II som helt enkelt inte startar upp längre. Har försökt att ta kontakt med maxtor via mail och telefon, men dom svarar helt enkelt inte. Usel kundservice med andra ord och jag är skitförbannad. Nu undrar jag om någon här kan hjälpa mig rädda det jag har på min externa hårddisk. Problemet är :

 

När jag slår på den externa hårddisken så startar bara fläkten, men inte själva hårddisken. Den blå lampan står bara och blinkar, men inget annat händer. Jag får inte upp någon ikon i windows som visar min externa hårddisk. Den har fungerat felfritt förut, men helt plötsligt så händer ingenting. Vad kan det vara för fel? Eftersom jag inte kan utföra en diagnostik på hårddisken så kan jag inte få fram en felkod och på så vis kan jag inte fylla i mitt garantiformulär på nätet. Så jag kan inte skicka tillbaka den till Maxtor och få en ny så länge jag inte kan få fram en felkod, men som sagt detta är ju omöjligt eftersom inte någon ikon på hårddisken dyker upp. Skulle verkligen uppskatta hjälp då hela mitt liv finns på den här hårddisken och Maxtor vägrar att svara på mina mejls.

 

Tack på förhand.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter tyvärr som den rasat, har du provat den i någon annan dator?

 

Hör gärna av dej om hur det går och lycka till!

-----------------------------------------------------

Commodore 64, FDD: Commodore 1541,

CPU: 6510 1MHz @ 1,8GHz, Memory: 512 MB,

Sound: 12 Channels,

2* TacII joystick, Final cartridge III.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Ville bara säga att jag bestämde mig för att skita i garantin och skruva upp hårddisken för att sätta i den i min stationära dator. Kände att det var värt en chansning då datan var oersättlig. Kan bara säga att det var värt det. Hårddisken fungerade klockrent och all min data var intakt. Måste har varit något med strömförsörjningen till den esterna hårddisken som strula. Huvudsaken är att själva hårddisken är välbehållen. Snacka om lättnad. Nu är det hög tid att bränna ut allt på DVD-skivor så man inte får ytterliggare en skrämselhicka. Hoppas Man lärt sig läxan nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...