Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

formatera


Hulda Svensson

Rekommendera Poster

Hulda Svensson

hej

min dator behöver formateras,behöver jag ta bort kablarna till min 2:a hårddisk för säkerhetskull?

(kanske en dum fråga men vill verkligen inte förlora något från den hd:n!)

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör nog gardera dig med att koppla från kablarna till din andra hårddisk.I regel ska det gå att formatera om en hårddisk utan att andra hårddiskar påverkas, men det kan ibland hända att innehållet på andra enheter raderas, framförallt om man anväder sig av en återställningsskiva.

--------------------------------

Tiocfaidh ár lá!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte gardera dig på något vis.

 

Använder du format-kommandot är det ingen fara.

 

 

OBS! Om du har fler än en hårddisk som är större än 127mb eller något i den stilen och du formaterar den hd som har operativsystemet i sig kan det se ut som om de andra hårddiskarna har tömts när du installerar windows igen.

 

Om detta händer får du inte formatera eller skapa ny partition på dessa. De har inte tömts...det ser bara ut som det.

Det enda som saknas är stöd för stora hårddiskar och så fort du installerar det kommer innehållet tillbaka igen.

|...ateist - javisst...|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

 

Hej

man tackar för den informationen!

poäng kommer!!

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...