Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan jag återställa filer från en formatterad hårdd


leffe58

Rekommendera Poster

Jag har bytt moderkort och processor i en dator och la i en ny hårddisk som c och skulle spara D-hårddisken från den befintliga datorn. När jag skulle installera windows blev båda hårddiskarna formaterade. Märkte ej detta förrän allt var klart och jag skulle öppna den gamla D-hårddisken som syns i "den här datorn" men får då meddelande att hårddisken ej är formaterad. Finns någon programvara eller liknande för att finna vissa worddokument i hårddisken, vågar en formatera disken i diskhantering.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter lite konstigt att du formaterade båda diskarna och får medelande om att den ena ej er formaterad. Vad för os kör du och formaterade du i fat eller ntfs? Annars finns det en massa progg som kan köra en recover på disken.

MVH datordanne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Formateringen skedde i dos jag kanske inte markerade enheten utan båda diskarna formaterades? Minns att jag fick meddelandet "formaterar diskar" men meddelandet kommer i "den här datorn" när jag sen går in i diskhantering finns båda där men endast en är c är ok. Jag kör win xp och gjorde en snabbformatering ntfs. Jag vet inte om vad konvertera till dynamisk disk är i diskhantering och vet inte om detta hjälper.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...