Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med bland annat drsmartload


/isupp

Rekommendera Poster

Jag har fått in någon skräp i datorn som heter 'drsmartload'. Ddsmart och drsmartload med flera konstiga filer lägger sig i C:\ och har oftast en ikon med en svart rektangel med ett turkost fält längst ned som 'skugga'. Hur ska jag få bort denna skräp? I aktivitetshanteraren har jag sett en process som heter "Project1" vilken förmodas vara relaterad till drsmartload. I systrayen har även ikon identisk till Google Toolbar poppat upp, tydligen någon toolbar som heter UCmore. Om man är inloggad som gäst drabbas man verkligen av detta? Aktiverade gästkontot och loggade in som det och det var då jag märkte detta.

 

Jag har även fått upp meddelanden om "general stack fault", "16-bit Windows Subsystem" och liknande, men de har jag klickat bort och jag har inte fått de meddelandena på 5 timmar än.

 

Någon som har en lösning hur jag blir av med denna trojan, alltså drsmartload.exe och allt som har med det att göra? WebRoot Spy Sweeper ska klara av rensning har jag läst, men de verkar vilja ha betalt för att genomföra borttagningen..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...