Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ComHem


carlorjan

Rekommendera Poster

funderar på att skaffa IP-telefoni via ComHem.. Är det ngt att ha eller skrapar det och ekar som det gjorde i början av IP-telefonins era (barnsjukdom?)? Känner i dagsläget, vad jag vet iallafall, ingen som har IP så det skulle vara tacksamt om någon med bra eller sämre erfarenhet skulle kunna hjälpa till i valet!!

/Mvh örjan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Avråder dig ifrån att skaffa IP-telefoni från Comhem... Men det är upp till dig själv, vill du ha en telefon som sprakar och ekar är det kanske något för dig...

 

Dessutom kan du verken koppla in larm från Securitas eller Falk....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej!

 

Jag har telefoni via Com Hem sedan ett år tillbaka och är i stort sett nöjd med detta. Att det skulle spraka och knastra är problem som jag inte känner igen! Mina vänner säger dock att de hör en annorlunda ringsignal när de ringer till mig.

 

Men det finns en del nackdelar med denna form av telefoni. Det är nästan omöjligt att ansluta ett telefonmodem eller fax via Com Hem. Jag fick problem med mitt bredband i somras och ville utbyttja telefonmodemet som en reservuppkoppling, men se det gick väldigt dåligt! Jag fick kanske en uppkoppling på tio försök! Com Hems kundtjänst supportar inte någon form av modem!

 

Övriga tjänster såsom telefoni eller bredband via Com Hem kräver ett modem som står och blinkar dag och natt. Jag hade modemet i sovrummet från början men det blev omöjligt efter en kort tid. Lysdioderna på modemet är mycket starka och hela sovrummet blinkade på nätterna. Jag har nu flyttat modemet till klädkammaren.

 

En annan nackdel är att det kan bli mycket kabeldragning. Kabel-TV-uttaget är väl sällan alldeles intill telefonjacket. Du ska ha modem, ett nätaggegat i vägguttaget, kabel till kabel-TV-uttaget och ytterligare en kabel till telefonjacket.

 

M v h

 

Lennart

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag skulle helt klart rekommendera Rix Telecoms IP-telefoni förutsatt att du har Comhem Bredband eller annat bredband som inte går via telefonjacket.

 

Jag tycker att Rix Telecoms ip-telefoni är både bättre o framförallt billigare eftersom man varken betalar minutavgift eller uppkopplingavgift på samtal. Sedan får man telefonsvarare och nummerpresentaton via datorn om man önskar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...