Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopplat ur router, måste jag göra om ?


hopplösnybörjare

Rekommendera Poster

hopplösnybörjare

Jag fick problem med anslutningen till internet och enligt ComHems support berodde det troligtvis på routern (har nätverk, med kabel). Jag kopplade ur routern helt och anslöt modemet direkt till datorn och fick anslutningen att fungara igen. Nu har jag kopplat tillbaka routern men det går inte att ansluta till internet från de andra datorerna i nätverket, värddatorn funkar dock precis som vanligt.

Måste jag installera om på nåt sätt ?

Prövade med konfigurera om nätverket men då sa den att det inte gick. Eller kan det vara så att det ÄR ngt fel på routern trots att värddatorn funkar ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

 

Delar datorerna internet via en router så krävs egentligen inget nätverk utan då är det själva routern som kan kallas "värddator", men då endast för internet. Vill du sedan dela filer, skrivare m.m. så krävs att du även konfigurerar ett nätverk.

Testa att koppla in någon av de andra datorerna i routern där du har den dator där det fungerar ( LAN1-2-3-4 ). Funkar det fortfarande inte bör du kolla vilka inställningar för LAN du har i de datorer där det inte fungerar. De ska vara exakt likadana som i den dator du kallar "värddator".

 

Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...