Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Att spåra spionprogram


BatsBalloonAgent08

Rekommendera Poster

BatsBalloonAgent08

Hej :) Jag har haft några spionprogram i min dator, som mitt virus och brandväggsprogram ( F-secure)har stoppat. Kan man spåra vilken dator som skickar spionprogram på egen hand ? tacksam för svar.

 

Med vänlig hälsning, och önskar en trevlig helg.

Bats

 

[inlägget ändrat 2006-08-18 18:25:32 av Bats]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du fått dom då?

Via mail? från någon hemsida? annat?

 

 

.:Det finns 10 olika typer av människor:.

"De som förstår binärt, och de som inte gör det"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BatsBalloonAgent08

 

Hej igen Clanledaren :) jag har fått dom via e-mejl ( tror jag) det kan väl vara fejkat som e-mejl ( inte vet jag) det ena är avsänt ifrån en en känd sajt, men det kan ju också vara fingerat, så jag vill inte uppge någon sajt här. Jag skickar det till företaget F-secure,. så kanske dom kan spåra det.

 

MVH, å trevlig helg

Bats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F-Secure gör inga spårningar åt dig vågar jag påstå. Dom har fullt upp med att göra nya virusdefinitioner.

 

 

.:Det finns 10 olika typer av människor:.

"De som förstår binärt, och de som inte gör det"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BatsBalloonAgent08

 

Hej igen Clanledaren :)jag tror inte heller dom har tid med sånt.Känner du till om det finns någon firma som sysslar med "Datadetekivarbete" eller program ,som man kan köpa för att spåra spionprogrammen ? Tacksam för tips

 

:)

Bats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket "spionprogram" gäller det?

 

Hör gärna av dej om hur det går och lycka till!

-----------------------------------------------------

Commodore 64, FDD: Commodore 1541,

CPU: 6510 1MHz @ 1,8GHz, Memory: 512 MB,

Sound: 12 Channels,

2* TacII joystick, Final cartridge III.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BatsBalloonAgent08

Hej Daun :)Tack för lycka till :) Tre av dom "spionprogram" som F-secure har satt i karantän har typrubriken: "Alexa" , Tracking Cookie" , "Misc". Jag har inte sökt vidare i F-secures, men tror det finns vissa möjligheter att i säkerhetsprogrammet få mera uppgifter om "spionprogrammen" ska kolla vidare.

 

MVH

Bats

 

[inlägget ändrat 2006-08-20 13:51:40 av Bats]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Vad det gäller "Tracking cokie" får du nog leva med det, om du inte installerar någon typ av "Vägra-Alla_Cookies-Program", men det leder till en hel rad oönskade effeker. Alexa är ju heller inte något direkt farligt, men en ökning av spam kan du ju räkna med. Ad-Aware har ju en bra lösning på ditt problem, fast i gratisversionen finns ju inte "Real-Time-Protection", allstå spywareskydd i realtid. cCokies får man när man besöker websidor, kanske skulle det var idé att kontakta sidans ansvariga person och beskriva ditt problem?

Inget av det du nämer tyder på att det skulle komma från ett mail? Kan du utveckla det? Vad jag vet skickas inga spyware (av den här typen) via mail. Ev. adware isf.

Ett tips för att slippa dessa (eller rättare sagt de flesta av dom) ads är ju att köpa ad-aware pro.

Jag tror vidare att du måste skilja på adware och spyware, det är helt olika saker...

 

Hör gärna av dej om hur det går och lycka till!

-----------------------------------------------------

Commodore 64, FDD: Commodore 1541,

CPU: 6510 1MHz @ 1,8GHz, Memory: 512 MB,

Sound: 12 Channels,

2* TacII joystick, Final cartridge III.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BatsBalloonAgent08

 

Hej Daun :) Ok, ska ta kontakt med ansvarige för dom websidor som mitt säkerhetsprogram anger vara källan.Tackar för din hjälp :)

 

MVH

Bats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...