Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Enormt ostabilt windows

Kvistenberg

Recommended Posts

Har jätte-problem med min dator.

För ett tag sedan kom jag inte ens in i windows, då visade det sig att det var ett av mina minnen som spökade. Jag fick tips om att testa att göra lite "resetar" osv i bios som jag ångrar bittert. Efter det kom mitt xp att bli ostabilt.

Jag använder min dator mest till att titta på film, surfa och spela spel. Jag har 3 spel på min dator, Titan Quest, Battlefield 2 och Counter-strike. Och inget av dom är stabilt, helt utan varning får jag blåskärm och datorn startar om. Nu senast kan jag spela Titan Quest och Battlefield 2 i max 5 minuter innan det bara stängs av och skickar tillbaka mig till skrivbordet, helt utan förklaring.

Blåskärmarna brukar variera mellan dessa två:

nr1.

Page_fault_in_non-paged_area

stop: 0x00000050

och så skyller den på kmixer.sys

nr2.

stop: 0x0000007F

Det är all information jag har. Jag har testat installera om mina ljuddrivrutiner då kmixier har med ljudet att göra tror jag. Jag har tagit ut det dåliga minnet (har fortfarande 512 i), jag har nya och bra drivrutiner till 3d-kortet. Jag har virussökt.

Jag kommer inte på något mer att göra så snälla hjälp mig.

Jag kommer lägga in ny information så fort jag får tillgång till det. Jag har stängt av automatisk omstart så nu är det bara att vänta tills nästa blåskärm..

dxdiag: http://rapidshare.de/files/29714754/DxDiag.txt

[inlägget ändrat 2006-08-17 11:37:44 av Kvistenberg]

Innan hade jag de som fanns på en skiva som följde med moderkortet. Testade ta bort dem och laddade sen hem några genom windows på något sett. Men det gjorde ingen skillnad.

Ok...vad har du för ljudkort?

Om det är inbyggt - vilket moderkort har du?

Den där kmixer är inge bra alls...har för mig att det ska gå att bypassa den med vissa drivrutiner.

Kolla även så att inte ljudkortet bara sitter löst...

|...ateist - javisst...|

Det är ändå kmixer felet beror på.

Den försöker processa allt ljud, även format den inte stöder.

Andra drivrutiner kan lösa det.

|...ateist - javisst...|

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...