Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn stängs av vid spel...


Logical26

Rekommendera Poster

Jag installerade nyss Flight Simulator på min bärbara. Jag har en 1.7 GhZ med 512 RAM så det är långt över systems requirements. När jag har spelat en stund, så stängs datorn av. Den hänger sig inte eller nåt utan stängs av helt enkelt. Detta händer bara när jag spelar, aldrig annars. Någon som har någon aning om vad detta kan bero på? När jag för ett år ungefär spealde ett annat spel så hände aldrig detta. För några månader sen installerade jag ett spel som krövde en processor på 2.0 GhZ, men det är borta nu, kan det ha påverkat? Tacksam för hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan beror på överhettning. Kolla temperaturen och se till att du har så god kylning/luftgenomströmning som du kan ha.

Vissa spel belastar ju datorn/processorn mer än andra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Operativsystem? kör du Windows XP på den..kan i sådana fall gå till Kontrollpanelen - System, vidare till fliken Avancerat och där i nedre delen vid Start och återställning klickar du på inställningar - ta bort 'bock' vid Starta om automatiskt.

Kör spelet igen..kanske dyker upp en bsod (blåruta) istället som kan ge lite information.

Kan även kika i Administrationsverktyg i loggboken om det står något där vid samma tidpunkt då det sker.

Vilken av Flight Simulator gäller det?

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...