Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst nätverk -Till Routerfan


Scorpio

Rekommendera Poster

Vet inte vad som har hänt kan inte svara på inlägg, kommer inte upp något fönster.

Hade inlägg den 29-7,fick svar av Routerfan & Warwolf.

 

Tänkte köpa en ny router och undrar om ZyXEL Prestige 662HW-61Trådlös ADSL2+ Router 54Mbps är bra. Har en netgear WGT 624 nu men får det inte att fungerar fast det bara är 3 m mellan dator och router.

När routern står ca. 2.5 m ifrån datorn fungerar det,fast jag blir nedkopplad då och då, men flytta jag ut den halvvägs ner i trappan ca 7 m eller till undervåningen (även om jag håller upp datorn mot taket ca 1 m emellan dator & router) så fungera det inte. Jag vet inte om det kan beror på modemet Netgear DG814(fick det av en kompis så har inte kollat det men det fungerar när jag surfar som vanligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hejsan!!

 

Netgear Wgt624 är en bra router. Jag kan inte se att du har någon anledning att köpa en ny router. Visserligen så har jag bara testat en Netgear Wgt624v3, så om du har en äldre version av Wgt624 så vet jag inte hur bra dom är.

 

Börja med att tanka hem den senaste firmwaren till din WGT624 och installera den. Finns här: http://kbserver.netgear.com/products/WGT624.asp

Viktigt är att du väljer rätt version av firmware.

 

Sen så undrar jag om du har ett nätverkskort i datorn som stöder 108 Mbps. Om du har det så måste nätverkskortet i datorn vara från Netgear för att allt ska funka bra. Är ditt 108 Mbps nätverkskort av något annat märke så får du nog tyvärr problem med ditt trådlösa nätverk.

 

Om du har ett 54 Mbps nätverkskort av annat märke så kan det funka bättre om du går in i routerns setup och anger detta i stället för att routern står inställd på auto.

 

Mvh Thomas

 

 

[inlägget ändrat 2006-08-10 22:42:54 av Thomas1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...