Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Oseriöst


A7043VMS190

Rekommendera Poster

Här är ett svar från Netonnet, när man ska reklamera en trasig mikrovågsugn som pajat efter mindre än en vecka, det är tydligt att man kan klassa garantifel som service och så blåser man kunden på garantin.

 

 

"Tyvärr har du ingen ångerrätt på mikrovågsugnen eftersom den är använd. Men om det är något fel på den så kan vi ta in den på en service. Har du kvar kartong och emballage till den?"

 

 

 

 

Låt datorn göra jobbet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

konsumentköpslagen anger att företaget ska i första hand avhjälpa felet, i andra hand byta ut och sist ge ersättning för felet. Så man kan nog inte få pengarna tillbaka. Däremot så har du 2 års "garanti" kan man säga, på saker som är garanterat fabriksfel - och med en micro är det ju rysligt svårt att ha sönder själv, om du nu inte tappar den i badkaret, eller kör farmors silverservis på högsta effekt. Så om den är relativt ny, så ska du få felet avhjälpt utan knorr. Oavsett vad de ger för garantier - det är lagen som gäller.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I braingames är det ibland svårt att bevisa vad folk tänkte innan dom ändrade sig eftersom vi inte kan läsa folks tankar, eller vad som gjorde att dom gjorde det, men hur som helst så verkar det ha löst sig.

 

 

Låt datorn göra jobbet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har blivit blåst av NoN och varnar alla jag känner för det företaget.

 

Egentligen borde jag säga " skyll dig själv" men jag bara tänker det.

 

Blåst och besviken

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...