Just nu i M3-nätverket
Jump to content

DVD-regionskoder

Henrik2

Recommended Posts

Hej! Jag försöker att spela spelet Lord of the rings Battle for middle-earth II. Spelet är inköpt i Estland och startar inte upp. Såg att min DVD en TDK 1616N anser att en dvd där ifrån ska vara region 5 och vi i Svedala är region 2. Jag i min enfald trodde att EU var en region. ÄR DET NGN SOM VET HUR MAN GÖR DVD'n "REGIONSFRI"? Alla tips mottages med glädje!

EmilDenStore

Detta är tyvärr ett problem som inte går att lösa i en handvändning. Om du har tur finns det en inställning på din dvd-spelare så du kan ändra region, men antalet ändringar är begränsade till 5 ggr tror jag efter detta är den permanent på den regionen som den ställdes till mellan försök 1-0, så var försiktig.

För övrigt finns det två alternativ:

- Köpa en sk regionsfri DVD-spelare, eller åka tillbaka till region 5 och köpa en dvd-spelare där.

- Spela upp den på datorn (om du har en dvd-läsare) och installera ett mellanprogram som får uppspelningsprogrammet att tro att dvd-läsaren i datorn är på den regionen (det är likadant gällande regioner på den dvd-spelare som på en dvd-läsare) som filmen är på. Detta antgalet ändringar är inte begränsade så oroa dig inte :P

Ett mellanprogram som jag själv installerade och testad är DVDGhost. Test att den fungerar:

Jag ändrade regionen 5 ggr på min dator så den blev permanent (på region 2) och sedan installerade jag dvdghost. Där ställde jag in region 5 så datorn tror att dvd-läsaren är inställd på region 5, och det gick faktiskt inte att spela upp filmen.

http://www.digital-digest.com/software/download.php?sid=215&ssid=0&did=2

-------------------------------------------------------------------

The Right Man In The Wrong Place Can Make All The Differens In World"

The G-Man, Half-Life 2

Hej AzorWhite! Jag vill tacka för ett snabbt svar. Tyvärr hjälpte det mig inte just i det här problemet, men det är inlagt i minnesbanken att ta fram vid ngt annat tillfälle.

MVH

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...