Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inga Bilder i word?


Raptorius

Rekommendera Poster

Hej!

När jag bränner en katalog med word document till mina vänner, de kan se text men inga bilder. Vet ej varför. Jag kan där i mot se perfekt på min dator när jag använder samma skiva.

 

Tack på förhand

 

Ps. Använder nero.

 

[inlägget ändrat 2006-07-24 17:44:28 av Raptorius]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Är det möjligen så att du i Word-dokumentet bara infogat en länk till en bild som finns på din dator nånstans? Så länge du öppnar Word-dokumentet i din egen dator så finns ju bildfilen där. Men använder du en annan dator så går det inte.

 

För att bilden verkligen ska finnas med i Word-filen så måste du lägga in bilden som ett Objekt och inte som en länk till en fil.

 

mvh

 

/a

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-07-24 22:15:15 av Odalbonden]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Eftersom du lyckas se bilderna när du själv öppnar dokumenten så antar jag att du menar att du infogat dem som £dubbelfnutt£Bildobjekt från fil£dubbelfnutt£. Infoga som £dubbelfnutt£Fil...£dubbelfnutt£ funkar enbart med text-filer.

Vad är det för format på bildfilerna, är det JPG eller är det något annat? Med JPG bör det fungera så att bilderna visas när du öppnar Word-filen i vilken dator som helst. Kolla vad det blir för storlek på Wordfilen. Ska definitivt bli mer än summan av alla bilder du lagt in.

Vad har du för version på Word förresten? Bör inte spela nån roll, men vi får försöka hitta något halmstrå. Har du ställt in nåt speciellt format på Word-dokumentet du infogar bilderna i.

 

Du har väl inte sparat filen som en html-fil?

 

Du kan alltid även infoga en bild i Word genom att klistra in från URKLIPP. Öppna bilden i ett bildbehandlingsprogram och markera där hela bilden och kopiera. Gå sen till Word och klistra in. Wordfilen blir då i regel ruskigt stor, eftersom bilden då lagras som en bitmapp-bild. Men det fungerar garanterat i alla lägen. Om bilden är stor får du kanske förminska den genom att dra i ett hörn tills den får plats på sidan.

 

mvh

 

/a

 

 

Nu blev citationstecknen dubbelfnutt omgivet av pundtecken igen, hoppas du kan läsa ändå

DS

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-07-27 00:33:22 av Odalbonden]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara testa varför citationstecken inte alltid fungerar. Har en teori om att det det kan ha att göra med vilken tråd man går in på.

 

Testar "citat"

 

/a

 

Nej, den teorin var fel, citationstecken fungerar ju nu igen.

 

/a

[inlägget ändrat 2006-07-27 23:41:37 av Odalbonden]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...