Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorskärm


Terence Hill

Rekommendera Poster

Terence Hill

 

Jag har en datorskärm Samsung SyncMaster 570B TFT. men när man startar den så kommer det upp en ruta i mitten på skärmen Där det står Video mode not supported och så är det 3 prickar under texten en röd en grön och en blå. det kom inte upp första gången jag hade kopplat i skärmen men då satte jag på den precis efter att den hade startat. någon som vet vad problemet är? och hur man får bort rutan. Den fungerar bra och verkar inte va nåt fel. Jag tar bara exit på skärmen så förvinner rutan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kakelgasten

Precis som den skriver i meddelandet...Du har fel rekommenderad upplösning.

 

AMD Athlon 64 X2 4400+, Asus A8n-SLI Deluxe, 3GB RAM, 2x200 Sata RAID1, Nvidia 6600 PCI-E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terence Hill

 

Jag har 800*600 nu. och man kan bara välja högre, tror du det hälper då eller måste den ha lägre. Det är en 15 tums skärm. ja tycker det blir för litet med 1024 upplösning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kakelgasten

Bara att testa om det fösvinner vid 1024...

 

AMD Athlon 64 X2 4400+, Asus A8n-SLI Deluxe, 3GB RAM, 2x200 Sata RAID1, Nvidia 6600 PCI-E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terence Hill

 

Ja men i Everest så står det att den ska stödja 800*600. som jag har nu när den där rutan kommer upp. Det är inget fel på bilden vad jag kan se. finns det något sätt att lura bort rutan så den inte kommer upp varje gång man startar datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kakelgasten

Jo...vad det står är en sak...inte alltid att det är att lita på...har själv satt upp ett 20-tal Samsungskärmar som enligt tillverkaren skall klara 1024...men var tvungen att sätta dom på 1280 istället...

 

Om det går att stänga av meddelandet är jag tveksam till...det gick inte på dom Samsung jag har satt upp iaf...men isåfall så skall du hitta det i menyn på skärmen.

 

AMD Athlon 64 X2 4400+, Asus A8n-SLI Deluxe, 3GB RAM, 2x200 Sata RAID1, Nvidia 6600 PCI-E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terence Hill

 

Terence Hill

 

Jag Klarade det nu Kakelgasten. Jag såg i Everest att samtliga lägen som var stödda skulle ha 75Hz och jag hade 800*600 på 85Hz. Så jag ändrade det till 75 Hz. Sen när jag stängde av datorn och startade den igen så kom rutan inte upp.:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kakelgasten

Hmm...givetvis...tyvärr går nog för mycket automatiskt när man själv sitter där så man kommer inte ihåg allt...klart att man får ändra på Hz oxå...sorry.

 

Bra att det löste sig iaf.

 

AMD Athlon 64 X2 4400+, Asus A8n-SLI Deluxe, 3GB RAM, 2x200 Sata RAID1, Nvidia 6600 PCI-E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terence Hill

 

Terence Hill

 

Ja det va bra, Hur kan du se att jag har svarat så snabbt har du nåt som du får information så att du ser när någon har svarat på dina svar? Det får inte jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kakelgasten

När du besvarar ett inlägg så precis under rutan du skriver i så kan du kryssa i Meddela mig via e-post när någon gör ett inlägg i denna tråd.

 

 

AMD Athlon 64 X2 4400+, Asus A8n-SLI Deluxe, 3GB RAM, 2x200 Sata RAID1, Nvidia 6600 PCI-E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terence Hill

 

Terence Hill

 

Okej jag har prövat det nån gång men det har aldrig fungerat för mig. Har du msn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kakelgasten

Nope...det har jag tyvärr inte...jag har blockat MSN här på jobb och hemma sitter jag aldrig vid datorn nästan.

 

AMD Athlon 64 X2 4400+, Asus A8n-SLI Deluxe, 3GB RAM, 2x200 Sata RAID1, Nvidia 6600 PCI-E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...