Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

virus angrepp


Dijo

Rekommendera Poster

hej min kompis har en dator med win xo pro installerad. datorn är en dell på 500 Ghz. den funkade bra tills jag installerade avg free som sen blev föstörd på datorn då borja den segna och gnälla om virus nu när

jag statar datorn så har processorn fullt up 100% vad kan man göra??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det är olika processer men för det mesta som är realterade till själva användaren och sen system filer och dem filer tror jag att är smittade

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

..om det är en burk med en 500Mhz-processor så är det inte så lustigt att burken är seg. 500Mhz och Windows? Jo, troligt.

..om det däremot verkligen är en 500Ghz:are med WinXO (aldrig hört talas om, men det låter hi-tech) så sälj skiten för femti miljarder eller tjufem.

Lätt värt det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

500 GIGA Hz? Du menar nog MEGA Hz.

Testa ett annat antivirusprogram, kör inte windows xp utan 256MB i ram (kravet är 128Mb men rekomenderat är 256 eller mer).

Annars så formaterar du datorn, installerar allt pånytt utan att du har nätverkssladden i. För annars så lär du få virus i den datorn innan installationen är klar. Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hämta programmet ewido, installera det (utan aktiv skydd/guard om det alt dyker upp), uppdatera programmet

 

starta sen om datorn och scanna hela datorn i felsäkert läge. välj ta bort allt som hittas.

 

det jag är ute efter namnet på processerna, kan du avgöra om det är bra eller dåliga filer som tar all cpu?

sen är det även intressant vilka filer som avg varna för. vissa "virus"problem märker man inte av men å andra sidan kan en enda trojan sega ner hela datorn

 

problemet med din datorn kan va att du har har svag datorn med för lite minne men i vilket fall som helst så måste du scanna datorn med nåt program.

 

ett lättare alt för att se om/vad för virusproblem du har är att scanna datorn online hos ewido.

jag tror du kan spara loggen efter scanningen, innan problemen kan fixas

http://www.ewido.net/en/onlinescan/

 

annrs kan du posta en hijackthis logg.

http://216.180.233.162/~merijn/files/HijackThis.exe

spara filen på skrivbordet, klicka sen på den och välj do a scan and save log.

kopiera in den loggen här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...