Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Storlek på f-secure


anikar

Rekommendera Poster

Fick en CD med F-SECURE Internet Security från er. (Eg var det Panda Platinum som skulle kommit, och på dess sajt var det lätt att finna uppgiften). Sökt förgävers på F-Secures sajt efter hur mycket plats den tar i datorn, men kan inte hitta den uppgiften. Inte heller på CD-omslaget står det. Om inte min dator orkar, kan man då slopa någon del.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt testet av antivirusprogram i PC för alla nr.4-06 så är systemkraven för f-secure: Windows 98/Me/2000/XP, Pentium 600 MHz, 256 MB ram, 320 MB hårddiskutrymme.

Betyg i testet: 7.

 

(Panda: Windows 98/Me/2000/XP, Pentium 300 MHz, 128 MB ram, 90 MB hårddiskutrymme.)

Betyg i testet: 6.

 

 

Jag fann även uppgifterna på f-secures hemsida: https://estore.f-secure.se/cgi-bin/nph-cgi/~j8nYx0000001/?Y999=PIF&Y184=&Y104=101 .

 

Varför du har fått fel program får du höra med kundtjänst om. (Om du vill byta). Se uppgifterna nere till vänster: http://pcforalla.idg.se/ .

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

dessa systemkrav är ju rätt så roliga.

har man tex xp så är 256 mb för lite för att datorn ska va användarvänlig. det går väl åt 256 mb att bara starta windows xp och några program.

ska man sen använda alla funktionerna i f-secure så lär det nog ligga uppåt uppåt 100mb minne som går åt.

jag har har aldrig använt det men antivirusprogrammet och brandväggen ligger säkert runt 50 mb ihop.

sen tillkommer väl antispam, antispyware och backweb funktionen. jag kanske har fel men jag kanske även missat nåt som tar mer minne...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[CITAT]927 skrev:

dessa systemkrav är ju rätt så roliga.[/CITAT]

 

Du har rätt, det är lite märkligt med de olika programmens krav. F-secure har större krav än t ex Panda, ändå söker programmet igenom klart färre antal filer på betydligt längre tid. (Eller räknar de antal filer på olika sätt??)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...