Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur plockar jag ner hotmail-mail till annat progra


Gunnar3

Rekommendera Poster

Hej!

 

Hur kan man få ner hotmails till mail-programmet "IncrediMail"?

 

I programmet krävs det att man skriver in både POP-server och SMTP-server. Om man plockar ner mailen till OE5 så används ju bara server URL <http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp>. Hur göra??

Incredimail verkar så bra annars, snygg grafik och så med....och så slipper man MS!!

 

/Jonas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det hju så att Outlook är M$-utvecklat och Hotmail är M$ oxå, det innebär att M$ (enkelt) kan lägga till stöd för Hotmail i sitt mailprogram, då de kan ändra själva Hotmail-servern att skicka de data som behövs i ett format som Outlook kan hantera. För att kunna använda Hotmail i andra mailprogram måste du dock köra ett extra program, som agerar som en mellanhand mellan Hotmail-servern och mailprogrammet, ett program som lurar mailprogrammet som tror att du kör en lokal pop3-server. Jag har inte hittat ngt sådant freeware program som fungerat en längre tid så jag kodade ett själv men det är shareware. Problemet med dessa program är att M$ kan ändra småsaker på Hotmail-servern och då måste oxå programmet uppdateras. Körde ett program som hette Polar Hotmail Checker för länge sedan men det lades ned då programmeraren tröttnade på att ständigt uppdatera programmet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

...ändra själva Hotmail-servern att skicka de data som behövs i ett format som Outlook kan hantera...

 

<spam>Du låter ju som Mona Salin</spam> ;)

 

 

Antingen pratar du goja eller så vet du nåt som inte jag känner till. Vänligen läs på istället för att sprida felaktigheter.

 

Hursomhelst - det du kallar ett format är i själva verket RFC2518 och kallas WebDAV - "HTTP Extensions for Distributed Authoring".

 

Det är inte Microsoft/Hotmail som bestämmer detta, och Hotmail byter inte format fram och tillbaka - de följer såvitt jag vet WebDAV specen.

 

...oxå programmet uppdateras...

Ja, eftersom programmet troligen inte använde WebDAV-gränssnittet utan manuellt parsar igenom HTML-taggarna från Websidan (som ju inte är webdav, utan vanlig HTML över HTTP). Såklart att Hotmail ändrar dessa ibland.

[inlägget ändrat 2001-07-17 21:36:39 av developer]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...