Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Delete-knappen sitter på fel ställe

Mara IF

Recommended Posts

Delete-knappen sitter på fel ställe – huru ändra placeringen på tangentbordet?

Jag har en nyinköpt Amilo M 7440 och enligt min mening kunde Delete-knappen, som används mer än ofta, vara placerad på ett närmare ställe än längst upp till höger på tangentbordet. Delete-knappen är kombinerad med Scr Lk(övre läge) vilket kan försvåra omställningen. Det finns däremot två Windows-knappar på tangentbordet och om det vore möjligt tar den nya Delete-knappen över Windows-knappen till höger om Alt Gr-knappen. Finns det någon som kan hjälpa mig.

Dont delete me

EmilDenStore

Om du flyttar en knapp på tangentbordet flyttas inte instruktionen om vad som kommer hända när du trycker på knappen. Om du t.ex. byter L med D och efter flytten trycker ner D så kommer det ändå bli ett L på skärmen.

-------------------------------------------------------------------

The Right Man In The Wrong Place Can Make All The Differens In World"

The G-Man, Half-Life 2

Tack för ditt svar. Om jag tolkar dig rätt betyder det att när du skall slå knappen D men av misstag slår knappen L så blir resultatet L. Voila

Frågan var djupare än så. Kan man omprogrammera knapparnas funktion vore en riktigare fråga.

Mara IF

Jag har aldrig hört talas om att man kan ändra instruktionerna för villka tryckningar som ska gälla var.

Rent spontant kan jag tycka att du kanske skulle försöka sälja/byta ditt tangentbord mot ett som bättre stämmer överens med ditt behov av en Delite-knapp någon annan stans på ditt TB.

.:Det finns 10 olika typer av människor:.

"De som förstår binärt, och de som inte gör det"

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...