Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Konferensrum !!

FredrikRubne

Recommended Posts

FredrikRubne

Finns det någon vänlig själ där ute som har lyckats med ett skapa en "resurs" i Exchange2000.

Info: Win2k srv SP1 Exchange2k (ej SP1) Outlook2000.

Har provat med "TRE" olika Exchange servrar och DET GÅR INTE. För att "skapa" resursen loggar jag in med outlook (inloggad som resursen) under verktyg/alternativ/Kalenderalternativ/Resursschemaläggning.

Denna funktion ger ALLTID "Misslyckad klientåtgärd" och inga felmeddelande i loggarna. VARFÖR ??? Vad betyder felet ??? Vad gör jag för fel ???

Snälla dom som vet. Hör av Er. Skall man göra någor i Exchangen ???

M.V.H Fredrik

Hej Fredrik!

I Exchange Servern kan man inte göra några inställningar för att få en "resurs" att fungera, däremot tror jag att du har missat några inställningar i Outlook.

Jag har fått det att fungera när jag gjort på nedan beskrivna vis:

1. Logga in med resursen användarnamn och gör följande inställningar under Vertyg|Options

2. Calender Options|Resourse Scheduling-->Markera samtliga rutor

3. Free/Busy Options -->Ändra uppdateringen till 1 min

4. Preferenses|E-mail options --> Se till att "Close orginal message on reply or forward" är markerad. Gå in under "Advanced E-mail Options" och aktivera "Delete meeting request from Inbox when responding".

Sedan gör du följande ändringar under fliken "Tracking Options..", markera samtliga rutor, utom de som har med läskvitton att göra.

5. Skapa ett möte i calendern, så att Free/busy informationen aktiveras på servern.

Som du utan förmodan redan har märkt använder jag en engelsk Outlook, men jag tror nog att du förstår ändå.

Lycka till!

\Martina

FredrikRubne

Hej Martina !!

Jag tror att vi har diskuterat detta ämne för några månader sedan och jag fixade det inte då och la det på hyllan- Men nu vill vi verkligen ha igång denna funktion. Problemet är just din punkt 2. Jag får ALLTID ett "misslyckad klient åtgätd" så fort jag öppnar denna ruta ?????

Har du eller någon annan några förslag ???

\\ Fredrik

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...