Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Digitalkameror


- Conor -

Rekommendera Poster

Hej!

Har börjat fundera på att köpa en ny kamera. Har tittat lite extra på Sonys kameror för att jag har en DSC-P5 som nu är 4 år gammal som börjar ge med sig med åren. Har nu tänkt att köpa antingen en Sony W5 eller en S90, Har kollat upp lite om dom modellerna, men vilken är att rekomendera? Eller finns det någon annan i samma prisklass som är att rekomendera?

 

Ha en bra dag!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej polarn.

Jag vet ej vad de kamror du skrivit om kostar, men kolla Ricoh R3. Zommen 28-200 och reaktionstiden under 0,1 sek.Kostar under 4000 kr

 

[inlägget ändrat 2006-03-04 22:52:29 av usle3]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej!

 

Jag är själv på jakt efter en kamera. Dock med lite mer zoom än de du har tittat på. Krav är dock att de inte får vara för stora. Följande kameror har jag själv tittat lite närmare på: Nikon Coolpix S4, Ricoh Caplio R3, Panasonic Lumix DMC-LZ3 och Panasonic Lumix DMC-LZ5. De två sistnämnda är sprillans nya modeller, men är efterföljarna till DMC-LZ2. De nya modellerna verkar vara lite bättre, samtidigt som de är billigare.(!)

Gå gärna in på pricerunner och jämför de tekniska värdena med varandra. Det finns även några recensioner av kamerorna. Observera att en del faktavärden kan vara lite missvisande ibland. Gå därför gärna in på de olika kameratillverkarnas hemsidor också.

 

Panasonic har en inbyggd bildstabilisator, till skillnad mot exempelvis Nikon Coolpix S4. Det gör att bilderna oftast får lite bättre skärpa.

DMC-L3 ligger i samma prisklass som de du har tittat på. DMC-L5 ett par hundralappar mer.

 

Själv kommer jag nog inom en mycket snar framtid att köpa en Panasonic Lumix DMC-LZ5.

Som sagt, något dyrare, men tillsynes en bättre kamera. ;-)

 

Lycka till med köpet!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...