Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Capture problem med Pinnacle


Sim

Rekommendera Poster

Hej!

Jag hade Studio9 och köpte även Studio10 500-USB, för att kunna överföra mina analoga video-8 filmer till datorn. Min analoga kamera fungerade inte, så jag lånade en digital 8 kamera som kan läsa och visa mina filmer på TV. När jag lyckas överföra min film via Capture i Pinnacle, blir ljudet OK men bilden "flyter" eller "darrar" och jag får gula kanter. Jag har försökt med alla möjliga inställningar. Jag använder antinger komposit-ingång eller byter jag den gula mot S-video, med samma resultat. Efter ett tag får jag inte fram någon bild i preview-fönstret, dvs kameran hittas inte längre. Min dator är 3 år gammal, men jag har uppdaterat den med 1GB extra RAM, så nu har jag 1,5 GB totalt.

Min dator:

OS: Win XP home SP2

CPU: Intel Pentium 4, 2400 MHz (12 x 200)

Moderkortsnamn: FUJITSU SIEMENS D1627-C

Grafikkort: RADEON 9200 LE Family

Hårddisk: 80GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100

Tacksam för tips!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du laddat ner senaste "patchen" från Pinnacle? Dom hade stora problem när dom släppte Studio 10...

 

Hör gärna av dej om hur det går och lycka till!

-----------------------------------------------------

Commodore 64, FDD: Commodore 1541,

CPU: 6510 1MHz @ 1,8GHz, Memory: 512 MB,

Sound: 12 Channels,

2* TacII joystick, Final cartridge III.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej!

Jag har laddat patcharna både för studio 9 och 10. Jag får samma resultat med båda versionerna. Kan det vara fel på convertern/USB-dosan? Hur testar man det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag ingen aning om, själv kör jag med firewire... Har du köpt det nytt kan du ju ringa Pinnacle's support, tänk bara på att du bara har 3 st gratis supportsamtal, sen kostar det skjortan!

 

Hör gärna av dej om hur det går och lycka till!

-----------------------------------------------------

Commodore 64, FDD: Commodore 1541,

CPU: 6510 1MHz @ 1,8GHz, Memory: 512 MB,

Sound: 12 Channels,

2* TacII joystick, Final cartridge III.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...