Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hp Photosmart M407


Hulda Svensson

Rekommendera Poster

Hulda Svensson

 

hejsan!!!

min digitalkamera fungerar inte som den ska.när jag tagit ca 5 bilder så är batterierna slut.

likadant när jag använder den till videokamera.

jag byter till helt nya batterier och det är samma skit.jag har testat alla batterier jag använt med min batteritestare.

jag har lämnat in den på garantin och fick en ny tillbaks men det är exakt samma problem

 

problemet uppstod när jag tagit ca 20-25 bilder och öppnade batteriluckan för att sätta in ett minneskort som jag skulle föra över det till datorn.

ska man inte kunna öppna batteriluckan utan att kameran går sönder??

 

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej!

Hur många milliampere(mA) har batterierna som du använder?

 

Jag har för mig att man måste använda sig av högprestandabatterier på 2500 mA för att kameran överhuvudtaget ska kunna gå att använda en längre stund.

 

Det ska tilläggas att jag en gång provade att köra kameran(japp, jag har en m407 själv) med några "vanliga" helt nya batterier, och jag kunde knappt starta den. Sedan fick jag vänta tills mina uppladdningsbara batterier på 2500 mA var laddade, och sen kunde jag fotografera igen.

 

Så kontrollera hur många mA du har på batterierna!

 

Mvh.

Freddan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pavilion 4179 .se

Köp en batteriladdare och ett par uppladdningsbara batterier på ungefär minst 2000mAh .Så kommer du att märka skillnaden.

 

 

Blir bara skit att köpa vanliga batteri i kiosken eller på macken.Varar inte länge.

 

Har själv en uppsättning av 10-12 uppladdningsbara batteri och en batteriladdare (GP Power Bank 3) till digital kameran.

 

 

Pris ungefär för 2 uppladdningsbara batteri 100:-

Batteri laddare ,ungefär 350:-

 

mvh max12

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-02-20 09:47:34 av pavilionD4179]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

 

hejsan!!!

jaha,men då kan man ju undra varför man får med 2 st "vanliga" batterier till kameran i lådan när man köper den.

de batterierna fungerade tills jag öppnade batteriluckan första gången för att sätta i minneskortet.

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...