Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Foto


stenbob

Rekommendera Poster

pavilion 4179 .se

Går det inte att sortera dina bilder efter att du har överfört dem till datorn ?

 

--------------------------------------

Så här ordnar du skrivbordsikonerna

Högerklicka på skrivbordet.

Peka på Ordna ikoner efter och klicka sedan på något av kommandona på undermenyn enligt nedanstående tabell. Klicka på Om du vill:

Namn Ordna ikoner i alfabetisk ordning efter ikonnamn.

Storlek Ordna ikoner efter filstorlek. Om ikonen är en genväg till ett program är storleken den på genvägsfilen.

Typ Ordna ikoner efter typ. Om du t ex har genvägar till flera Power Point-presentationer på skrivbordet ordnas dessa bredvid varandra.

Ändrat Ordna ikoner efter när de senast ändrades.

Ordna automatiskt Ordna ikonerna i kolumner längs skärmens vänstra sida.

Justera till rutnätet Fäst ikonerna efter ett osynligt rutnät på skärmen. Rutnätet justerar ikonerna mot varandra.

Visa skrivbordsikoner Göm eller visa alla skrivbordsikoner. När det här kommandot är markerat visas skrivbordsikonerna på skrivbordet.

 

 

 

mvh max12

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Hur gör du när du sparar ner dina bilder? Använder du ett program som följde med kameran? Det enklaste är att låta xp sköta överföringen. När jag ansluter min kamera eller stoppar i mitt sd-kort i kortläsaren på datorn så tar de några sekunder innan det dyker upp en ruta som frågar vad jag vill göra. Om jag vill kopiera bilderna till en mapp på datorn eller bara öppna och utforska mm. Då brukar jag välja kopiera till mapp och sen följa instruktionerna så löser det sig själv. Skulle inte korten vara i rätt ordning så tror jag det hjälper att väljs detaljerad lista i visa menyn i den mappa du har fotona i. På ditt första svar som du har fått här verkar det som han sparar sina bilder på skrivbordet eller.... Det bästa stället att spara sina bilder på är Mina Dokument/ Mina Bilder och där göra undermappar som man döper till lämpligt namn så är det lätt att hitta sina bilder sen.

Mvh Lars

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...